Idag har jag.....

Gjort mandelmjöl till mina kommande macarones..

Ett tips när du ska skålla mandel..
koka upp vatten..stoppa i mandeln..låt den koka max 1 minut....
häll av mandeln i ett durkslag... 




Lägg mandlarna i en handduk och gnugga...
skalen lossnar jätte lätt...
jag gjorde på 400g (2påsar) mandlar på en gång...
mot slutet blev de lite torra och svårare att få loss skalet från så gör i omgångar..



Kör i mixer till mjöl..



Sila bort de stora bitarna...



Färdigt!!!!

Tog en långpromis när jag tagit fram smör som skulle bli rumstempurerat..
därefter snabblunch och CUPCAKE bakning...
receptet hittade jag på MammasKitchen




Dax att dekorera med frosting...



Frostingen tog slut så då blev det lite glasyr och hjärtan istället...



Nu är det dax för MELODIFESTIVALEN...Tjohooooo
LOVE IT!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0