Påsken kom och gick...



På skärtorsdagen hade vi över Anders, Anneli å tjejerna på Gourmet middag.
Meny!
Förrätt: Laxrullar på salladsbädd och kräftstjärtar.
Varmrätt: Helstekt oxfilé med lyxig italiensk potatiskaka, smörfrästa kantareller & krämig savoykål.
Efterrätt: Choklad fondant

Barn menyn:
Förrätt: Grönsaksstavar med dip
Varmrätt: Hemmagjord pizza
Efterrätt: Marängswiss

Långfredagen hade vi en riktigt härlig familjedag, först slappade vi sen tog vi tåget in till stan och åt lunch på Kulturhuset.

Utsikt från bordet!

Sen shoppade vi lite fotbollsgrejer till Andreas och åkte vidare till Globen City!
Där fyndade jag två lampor på Indiska som jag har hängt i mina köksfönster.


Vi gick runt och tittade i olika affärer med barnen som till min stora lycka tyckte det var helt ok.
Vi väntade och väntade så det han ju slinka ner lite underbart god glass från Ben&Jerry oxå...
Men till slut så var det dax.....
Vi fick av Påskharen en åkttur på SkyView som går på utsidan av globen.
  
Det var helt ok, inget jag känner att jag måste göra om igen, och det var inte alls läskigt.
Men vi hade toppen väder och man såg väldigt långt, varmt blev det oxå i glas bollen.
   

På Påskafton åkte vi till Solna å svärföräldrarna på lite utsökt påskmat, jag bjöd på påsktårta


Å på söndagen fick vi ett ordentligt städryck sen kom familjen Sandström över på en fika och jag fick en jätte jätte fin lykta från Plantaget i försenad födelsedagspresent. Tusen tack...den pryder mitt vardagsrum för tillfället.
På måndagen åkte vi till Märsta och firade Joakim som fyllde 19år! Stort Grattis igen!!

Å nu är det plattan i botten hela veckan för nästa vecka är det Mässa i Älvsjö för hela slanten.
Så vi får de när jag tittar in nästa gång..
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0